TESZT: Zendium fogkrém, az új elmex

Már írtam korábban, hogy fogápolás-fetisiszta vagyok. Emlék a múltból: osztálykirándulás, 17 évesek vagyunk, megállunk hajnali fél 3kor az olasz autópálya mellett - én meg a kis fogkefémmel battyogok fogat mosni a benzinkút rötyijébe... :D Úgy vagyok ezzel, hogy félig genetika- félig odafigyelés; tuti hogy nem belőlem gazdagodnak meg a magyar fogorvosok, mert nincs egy lyukas fogam se, de nem is volt. 

af5aa370715401e43cdf758e03709c9d.jpg

Mit teszek ezért? Régebben kényszeresen sikáltam, napi 6-8 alkalommal, azóta szerencsésen leszoktam erről mielőtt elkopna a fogzománcom. Most már 'csak' ügyelek arra hogy puha sörtéjű fogkefét használjak és nem szemcsés fogkrémet jó minőségben, alkoholmentes szájvíz valamint fogselyem is van a tükör előtti fürdőszobapolcon, plusz évi 2x fogdokinéninél vizit és kis matrica mert nem sírtam (na ja, mindig tök szomin konstatálja hogy megint nem fogok nála hagyni pár ezresnél többet, azt is csak amiért leszedte a fogkövemet, más dolga nem szokott lenni velem).

És akkor terhes lettem... Bakker, az a vegytiszta para!!! Ki fognak hullani a fogaim! Elvonja a pöttöm a kalciumot! Fogatlan leszek és ínysorvadásos! Áh, a rémálmaim egyik fele erről szólt, a másik a +25kg - terhességi striák kombóról. Nos, egyik sem jelentkezett, de cserébe jött a fogínyvérzés ami eddig sosem volt, meg az éjszakai szájszárazság. És akkor pottyant az égből ez az új fogkrém, amit tesztelhettem: a neve Zendium.zendium1.PNG

Svéd cucc, az IKEA óta tudjuk hogy a svédek jóóók, ha minőségről van szó. Ezt a fogkrémet szerencsére nem nekünk kell összerakni, de cserébe az ára is egy Sensodyne szintet üt - ezt viszont lehet kompenzálni a mindenféle kuponokkal, most éppen a Joy napokon (nov.12-13-14) lesz akciósan megvásárolható a dm-ben -25% kedvezménnyel. Így már teljesen baráti az ára.dsc02658.jpg Curaprox mint márka? Megvan? Az a túlhájpolt svácji fogápolási termékcsalád, aminek szocreál stílusú fogkeféi egy vagyonba kerülnek és überhatékony fogkrémet gyárt.
Na, a Zendium kb. ugyanazt tudja mint a Curaprox fogkrém, csak magyar fizetés-barátibb verzióban

Leírhatnám hogy a Zendium a szájban is megtalálható tejfehérjéket és enzimeket tartalmaz, ezáltal a saját védekezőképességre "tesz rá még egy lapáttal", de ez marketingszagú. Inkább amit tapasztaltam: a fogínyvérzésem megszűnt. Király! A zöld jelzésű, "Fresh" ízű változat nekem adja, nem egy elsőrandisan mentolos fogkrém de cserébe nem szárad ki tőle a pofám. A sima kék nekem kicsit snassz, de az 50+-os anyámnak bejött az aromája. Konszolidált, hogy úgy mondjam. Nem fedi el semminek a természetes ízét, ami nagy királyság, erre javasolták a narancslé - tesztet: nem lesz keserű a lötty ha Zendiumos fogmosás után ráisszuk (bár nem tom, ki inna narancslevet fogmosás után, de tényleg műkszik). Először szokni kell hogy nem habzik vadul, de ez nem zavaró. Nekem jobban adja mint az elmex, aminek az ízét se szeretem meg lenyelni se volt szabad még véletlenül sem gyerekkoromban, mert jujj meg na. Ja, gyerekkor: van belőle külön kicsiknek szánt formula is! wp_20151002_11_09_04_pro.jpg

Tartom a nézőpontomat, miszerint még mindig olcsóbb alapos fogápolásra és megelőzésre költeni mint tényleges hibaelhárításra; pont a fogápoláson nem kéne spórolni mert utólag drágább (-és jóval fájdalmasabb! ) helyrehozni a károkat. A Zendium kellemes új színfolt a magyar fogápolási palettán, kíváncsian várom mikor dobnak piacra fogkefét is mint a Meridol vagy a Dontodent.

Ha pontoznom kellene: 5/4 pont, az a mínusz egy az íz miatt van, ami lehetne mentolosabb is, de amúgy hibátlanul hozza a jó fogkrém kritériumait. 

Bónusz TIPP: most okt.15 -28ig a DM-ben humorosan egy 75ml-es Zendium fogkrémhez 100%-os Rauch narancslevet adnak ajándékba. :) Grat a marketingesnek!

Összetevők: Aqua, Hydrated silica, Sorbitol, Glycerin, Steareth-30, Xanthan gum, Aroma, Carrageenan, Disodium phosphate, Sodium fluoride, Amyloglucosidase, Citric acid, Zinc gluconate, Sodium benzoate, Glucose oxidase, Sodium saccharin, Lysozyme, Potassium thiocyanate, Colostrum, Lactoferrin, Lactoperoxidase, CI 77891, Nátrium-fluoridot (1450 ppm F), tojás- és tejfehérjéket tartalmaz.