Ilyen sampont NE vegyél! Aussie "Mate" sampon és "Miracle Shine" balzsam teszt

Az Aussie a nevéből és a kis kengurus logóból is kikövetkeztethetően NEM egy ausztrál cucc :D hanem amerikai amit Nagy-Britanniában gyártanak; 1979 óta dobnak piacra hajápolással kapcsolatos termékeket. Ez tök jó, mert Ausztráliában bármelyik bokorban meghalhatsz akár a legkisebb rovar csípésétől is, szóval fontos hogy a hajad tényleg mindig pöpec legyen és hozza a beach babe ("strandkislyány") életérzést, de hogy ehhez a briteknek mennyi köze van...Max a gyarmatosítás meg a kitelepített börtönrabok, na de mindegy. Nálunk itt annyira nem elterjedt márka, a briteknél láttam először, de ott aztán volt választék kilóra. Lássuk mit tud!

Kerülgettem már egy ideje a sampon-balzsam kombójukat, de az ~1500Ft/ termék körülbelüli ár riasztóan soknak tűnt. Szerencsére a DM (drogerie markt) kitalálta titkos vágyamat, és az Aussie hajápolók nagyvonalú kiszórásába kezdtek - 1200Ft-ért választani lehetett egy sampont, plusz egy forintért egy balzsamot, és adtak hozzá egy ajándék neszeszert (bitches love neszeszer, a nők tudvalevően odáig vannak az akciókért, grátisz holmikért, felesleges-de-ingyen-van kacatokért.) Le is csaptam rá, grat a marketingesnek.

Borzasztóan trükkös módon nem ugyanazt a hatású sampont és balzsamot választottam, hanem örök renitensként egy festett hajra való samponhoz párosítottam egy fénybalzsamot. Festve van a hajam, vagyis jelenleg főleg csak volt: jól ráparáztattak a terhességre meg a "gyereknek két feje nő a kemikáliáktól" topikra, szóval immáron fél éve nem volt utánfestve a hajam. Először iszonyat igénytelenül nézett ki a sötétbarna lenövés a rezesvörös árnyalatú festésen, aztán ahogy egyre több és több centi bukkant elő a saját hajszínemből, annál direktebbnek tűnt ez a kétárnyalatú haj (az más tészta hogy én így is megőrülök tőle mert szerintem gáz, de most a gyerek miatt nem macerálom a hajamat és egy rahedli szemceruzával terelem el a figyelmet a lenövésemről). Inkább csak saját megnyugtatásomra maradtam a festett hajra való samponnál, de gondoltam megfejelem valami ultradurva fényesítő kencével, ebből lett a lentebbi párosítás:20150921_073651.jpg

Aszongya a flakon hogy: a sampon szerintük "színezett/ festett hajra, elég vicceske", összetételét tekintve ínycsiklandozó ausztrál vadbarack kivonatot tartalmaz, ami segít a festett hajat vibráló színűen tartani, plusz még a napodat is feldobja. Ja, jó szöveg. Én inkább a kávéra esküszöm, de mindegy. Nem fogom felsorolni az összetevőit, a PETA szerint tesztelték cuki kisállatokon, itt most mindössze arról írok hogy nekem személy szerint mi a tapasztalatom a használatával.

1.) A sampon

20150921_073710.jpg

Az illata nyami, tényleg barackos, bár mint tudjuk aromákkal és egy laborban nem nehéz imitálni az illatokat. Gondolom sose látott egy darab igazi ausztrál vadbarackot sem, ne legyen igazam. Mindenesetre fincsi.

Állagra semmi különös, fehér sűrű folyadék, selymes, jól habzik, nem kell belőle sok, 2x szoktam átmosni a hajamat, szerencsére ez kiadós sampon. A gondom a következő: épp csak lemosom a habot a hajamról, de már érzem hogy olyan borzasztóan spród az egész loboncom hogy sírni tudnék. Üvölt a balzsamért, és már a tapintásától rosszul vagyok, mintha cirokseprű lenne az egész. Viszonylag hosszú a hajam, több, mint hátközépig érő, nos akinek hosszú a haja az már tudja hogy ez mit jelent. Kín és gyötrelem, középkori máglyánégetéssel egyenlő. Két kézzel kapkodok a balzsamért...

 

 

2.) A balzsam

20150921_073704.jpg

 Olyan mint valami szósz, illatra semmi különös vagy kirívó, nem kell belőle egy vagonnal, kicsit lehetne sűrűbb. Szemben a sampon 300ml-es kiszerelésével, ebből lespóroltak 50-et (???). Értem én hogy balzsam, elvileg kevesebbet használok belőle egyszerre, de ha már egyszer ugyanannyit kifizetek érte (normális esetben), akkor miért nem adnak belőle mennyiségre is ugyanannyit? F@ck logic, nem értem. Mindegy, fogyasztói társadalom én meg hüjjje vagyok hozzá... A lényeg: sprőd kis csepűm szomjasan szívja magába a balzsamot a sampon után, végre érzem hogy ezt még ma ki tudom majd fésülni, nem kell kardomba dőljek egy rakat kóc és görcs miatt. Bár... Ez csalóka megérzés, mivel kiöblítés után bontófésűvel még óvatosban is húzom a hajamat, és inkább fújok még rá kiöblítést nem igénylő permetet mert különben megzavarodok mire végzek a hajammal. Ez szomorú, tekintve hogy amúgy egy drágább termékcsoportról beszélünk, amihez nagy reményeket fűztem. Fényesebb lett-e a hajam? Nem tűnt fel szignifikáns különbség az eddigi állapothoz képest, pedig az összetevők listája szerint ausztrál ginzenget és gyöngypúdert tartalmaz ( o.O azt vajon hogy vagy miből?...) Elvileg eme két összetevő garantálja az ultrafényes loboncot - csak nem nekem. De legalább a kengurus ajándék neszeszer cuki:aussieneszeszer.PNG

Összegzés: a sampon 5/ 2 pont, a balzsam 5/3, és hogy fogok-e még egyszer ilyeneket venni? NEM. Egy kistatyó elég lesz.

(U.i.: Az azért mindenképpen szívmelengető egy olyan megrögzött grammar nazinak mint én, hogy a sampon flakonján a 'colour' szócskában benne van az 'u' betű, ahogy a britek írják. <3 )